Autisme a tot ritme

El projecte AUTISME A TOT RITME és el resultat del treball conjunt d’un grup d’entitats del Camp de Tarragona, amb la missió de “Millorar la qualitat de vida i la felicitat de les persones amb TEA i de les seves famílies, oferint els suports especialitzats i individualitzats necessaris”.

La Fundació Santa Teresa del Vendrell, l’Escola d’Educació Especial Garbí, l’Associació Avancem Junts i l’Associació Aspercam treballem plegades per a:

  • Oferir suport personal i individualitzat a les persones amb TEA, per millorar la seva comunicació i disminuir els comportaments poc adaptats.
  • Donar suport a les famílies de les persones amb TEA, per incorporar estratègies que permetin millorar la relació amb el seu familiar i d’aquesta manera aconseguir millorar el benestar personal i familiar.

AUTISME A TOT RITME treballa envers aspectes concrets amb una metodologia centrada en la persona, contribuint a aconseguir els següents objectius:

  • Augmentar el benestar  de la persona i de les seves famílies.
  • Afavorir l’autonomia, el  desenvolupament personal i la comunicació.
  • Potenciar el paper actiu dels participants.
  • Oferir un suport a les famílies.
  • Incrementar les relacions interpersonals i les habilitats comunicatives
  • Formació en autisme per els nostres professionals així oferir una intervenció més individualitzada
  • Augmentar les conductes positives
  • Fomentar i treballar l’assoliment de les diferents àrees de la qualitat de vida per a les persones amb autisme i les seves famílies.

Accions realitzades

  • Formació professional realitzada en Anàlisis Aplicat del Comportament complint amb els objectius d’adquirir noves habilitats, proveir estratègies de prevenció per conductes disruptives com ara agressions físiques, treballar la pràctica sistemàtica de registres conductuals, etc.
  • Creació d’un espai visualment delimitat. Des de la Fundació vam adquirir un mòdul prefabricat per tal d’oferir un espai adaptat a les regulacions sensorials que permeti treballar els aprenentatges i disposar de material adequat als interessos i les habilitats de cada persona. Un espai que facilita la relaxació, i el benestar de les persones amb autisme. Aquest any també hem apostat per la instal·lació de unes baranes metàl·liques al espai exterior del mòdul per assegurar i delimitar visualment el terreny.
  • Hem treballat la comunicació mitjançant el treball dels sistemes alternatius i augmentatius de la comunicació. Es van crear eines visuals i comunicatives per ajudar als participants a comprendre i tenir una estructura més clara de les activitats diàries.
  • Amb l’adquisició de nou material educatiu hem pogut treballar diferents àrees com ara habilitats socials, joc simbòlic, motricitat, joc individual, necessitats sensorials, TIC, etc. 
  • Hem creat sessions d’aprenentatge en àrees de comunicació, autonomia, ensenyament d’habilitats i el foment de conductes adequades a través del reforç positiu.

Les accions realitzades han contribuït a la participació activa de tots els participants en les diferents activitats. El foment de l’autonomia en diferents àrees, el treball i la promoció de diferents sistemes augmentatius i alternatius de la comunicació han facilitat molt la comprensió de la  informació i l’estructura diària i setmanal d eles diferents activitats.

A través de les formacions rebudes i seguiment de casos per part de professionals formats en autisme han pogut tenir una influencia positiva en la disminució de conductes disruptives i com a resultat una millora en la qualitat de vida d’aquestes persones i les seves famílies.

Ha estat d’importància rebre aquesta formació per poder entendre més les necessitats de les persones amb autisme i com millorar el nostra suport e intervenció perquè puguin gaudir d’una vida plena d’oportunitats i poder així fomentar i millorar la seva autonomia, comunicació, inserció i participació activa en la vida en general.

Deixa un comentari

Design a site like this with WordPress.com
Per començar